בלוג

עסקים קטנים פורצים שווקים בחו”ל

גלובליזציה הפכה לבאזוורד נפוץ ביותר בשני העשורים האחרונים, אך ב-2020 הפכה המילה הזו למשמעותית במיוחד. עסקים קטנים שהצליחו לפרוץ בחו”ל, וליצר מכירות מעבר לים, גילו שטלטלות מקומיות בכלכלה פחות משפיעות על פעילותן. היתרון הגדול שהעניק האינטרנט לחברות אלה הוא היכולת להראות גדולים ממידותיהם בפועל. ראינו זאת כאשר עסקים בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל החלו לשווק אלפי מוצרים בארה”ב ואירופה, ואנו חוזים בכך גם בכיוון השני, כאשר עסקים באמריקה משווקים מוצרים בכל העולם, ומנוהלים בפועל ממשרד ביתי בפתח תקווה. במאמר זה נגלה את כל הדרכים לפרוץ לחו”ל.

המתכון להצלחה – תוכן מגוון בשלל שפות

המתכון הראשון להצלחה מעבר לים הוא תוכן עשיר המתאר את החברה ומוצריה בשלל שפות. השפה הראשונה היא כמובן עברית למי שמכוון לשוק הישראלי. לאחר מכן, חשוב להקים אתר מקיף עם תוכן רב בשפה האנגלית. היום, אפשר לתרגם כמעט כל אתר תדמיתי בן 20-10 בסכום שנע בין אלפיים לשלושת אלפים שקלים. השקעה זו מחזירה את עצמה במהירות כאשר מתחילים לקבל את ההזמנה הראשונית מארצות הברית או ממדינות אירופה

אך מדוע לעצור פה? ישנן חברות המעניקות שירותי כתיבת תוכן לעסקים קטנים בשפות נוספות, כמו: ערבית, צרפתית, ספרדית, סינית, קוריאנית, יפנית, איטלקית ושפות רבות נוספות. התכנים הללו מאפשרים לקוראים לראות את האתר בשפת האם שלהם, ולקבל מידע מפורט על השירותים לפני שהם מזמינים אותם. דמיינו שאתר ספרדי היה מציע לכם מוצרים אטרקטיביים באתר שכולו בעברית. קרוב לוודאי שהייתם מזמינים מהאתר הזה מוצרים לפני שהייתם מזמינים מאתר הכתוב אך ורק בספרדית או אנגלית, נכון?

את הסוד הזה גילו באתר אלי־אקספרס, שיצא לפני מספר שנים בתרגום למגוון שפות. מהרגע שבו הוא הופץ בשפה העברית, לצרכנים הישראלים היה הרבה יותר קל להתמצא בו. בנוסף, בחיפוש בגוגל בעברית, מופיעים בדרך כלל בתוצאות הראשונות מוצרים מאתר אלי־אקספרס, הרבה מעל המוצרים המקומיים של חנויות בישראל.

הקפידו שהתוכן הכתוב יהיה איכותי ומקורי

לצד ההפצה של האתר במגוון שפות, חשוב למצוא חברות כתיבה המתמחות ברזי כתיבת תוכן לעסק קטן. התוכן חייב להיות איכותי וקולע, כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יקבלו את כל המידע החשוב על יתרונות המוצרים והשירותים שלכם. היות והאתר משמש כחלון הראווה של העסק, המילים הכתובות שבו צריכות להמחיש בצורה מושלמת את איכות חומרי הגלם של המוצרים שלכם, את שירותכם המצוין ללא הפשרות ואת היתרונות הנוספים של החברה שלכם. כל מילה נבחרת בקפידה, ומנוסחת על ידי כותב שלמד כיצד להביע בצורה הטובה ביותר את המסרים לקהלי היעד שלכם.

תוכן איכותי מסוגל לגרום לאדם ללחוץ באותו רגע על כפתור ההזמנה, ולבצע רכישה שעשויה להגיע למאות ולאלפי שקלים. ידוע, שרוב הלקוחות מבצעים תהליך של השוואה בין מספר ספקים שונים לפני שהם מבצעים רכישה. לכן, עליכם לבלוט על פני המתחרים באמצעות הטקסטים הכתובים ליד כל תמונה באתר. גם אם יש מאות ספקים של המוצר שאותו אתם משווקים, הדרך שבה הכותב יציג את המוצג היא זו שתקבע אם הלקוח ירכוש מכם או מאתר אחר.

נושא נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא מקוריות התוכן. אינכם יכולים להעתיק את תיאורי המוצרים מאתר אחר, ולצפות להופיע בראש עמוד תוצאות החיפוש של גוגל. אחד מהפרמטרים העיקריים הנבדקים על ידי מנוע החיפוש הוא כמות התוכן המקורי באתר. המשפטים שכתובים רק באתר האינטרנט שלכם ולא בשום אתר אחר. לכן, חשוב להעסיק את הכותבים המתאימים היודעים לייצר תוכן מקורי, שבו אפילו משפט אחד לא מועתק ממקום אחר. תופתעו לגלות, אבל יש תוכנות המיועדות לבחינת מקוריות התוכן, ויכולות לסייע לכם להבדיל בין כותב המייצר תוכן מקורי לכותב שהעתיק טקסטים מהמתחרים שלכם.

לסיכום, כאשר מתכננים תוכן לעסקים קטנים חשוב לזכור כי יתכן והוא אינו מיועד רק לשוק הישראלי, אלא יכול גם לפתוח בפניכם צוהר לשיווק גלובלי ברחבי העולם. אפשר לכתוב אותו במספר שפות, ולהקפיד כי כל אחד ממאמרים באתר יהיה מנוסח בשפה עשירה המותאמת לקהל היעד. אם אינכם יודעים כיצד לייצר את התוכן הזה בעצמכם, תוכלו להעזר בשירותי חברות תוכן המתמחות בניסוח מתאים של מאמרים שיווקיים, אינפורמטיביים ופוסטים קלילים המותאמים גם לרשתות חברתיות.