בלוג

סודות השיווק הדיגיטלי: כיצד יוצרים נוכחות מקוונת עוצמתית ברשת האינטרנט?

החודשים האחרונים המחישו בצורה החזקה ביותר את המשמעות האמיתית של נוכחות מקוונת ברשת. עסקים רבים שפעלו בזירה הישראלית והבינלאומית, המשיכו לשווק מוצרים ושירותים גם כאשר הרחובות היו ריקים מאדם. אתרי אינטרנט הנמצאים בראש רשימת התוצאות בגוגל, זוכים לכמות הכניסות המרבית, בעוד אחרים המתבססים על לוקיישן מצוין במרכז העיר, תלויים רק בתנועה היום־יומית של הולכי הרגל המבחינים בחנות. במאמר זה נגלה מה הטכניקות שבהן השתמשו העסקים שיצרו נוכחות חזקה ברשת.

הצעד הראשון – הקמת אתר אינטרנט, הוספת התכנים וקידום בגוגל

התהליך הראשון והחשוב מכולם הוא הקמת אתר אינטרנט לחברה. אתר זה יציג את השירותים והמוצרים של החברה, ויסייע לבנות את המותג בצורה מקצועית. אתר מקצועי כולל לוגו ייחודי של החברה, עמודים המסבירים על השירותים השונים, עמוד אודותינו ועמוד בית שמושך את הגולשים לגלות עוד על החברה. בעבר, אתר תדמיתי עם שלושה או ארבעה דפים בלבד ופרטי קשר של העסק היה מספיק. אך כיום, נדרשת כמות גדולה מאד של תוכן, כדי שלאתר תהיה נוכחות ממשית ברשת.

בדומה לדרך שבה מדריך “דפי זהב” המיתולוגי, ופרסום במקומונים היו הדרך של הורינו להגיע לקהל היעד, כך מנוע החיפוש של “גוגל” משמש כיום להגיע ללקוחות פוטנציאליים. לכן, אתרכם צריך להופיע בעמודים הראשונים. איך עושים זאת? באמצעות הזנה של תוכן מרתק באתר, המבוסס על מילות מפתח שהגולשים מחפשים. חברות קידום מקצועיות יודעות לבצע מחקר מתאים, לזהות את מילות המפתח המתאימות ולהמליץ לכם אילו תכנים צריכים להופיע באתר. חלק מחברות הקידום יציעו לכם גם שירותי כתיבה של מאמרים.

חשוב לדעת, כי אינכם חייבים להשתמש בשירותי חברות ה-SEO ליצירת התוכן. ניתן לשכור את שירותיהם של כותבים מקצועיים, המתמחים בנישה שלכם וברזי כתיבת תוכן לעסקים. כותבים אלה מסוגלים להפיק כמות גדולה של מאמרים, פוסטים לבלוג ועמודים חדשים לאתר בתוך ימים ספורים בלבד. הם יכולים לכתוב על פי ההנחיות שלכם או בצורה חופשית. כל שעליכם לעשות הוא לציין את הנושא עליו תרצו שיכתבו, לבחור את מספר המילים ולהמתין לתוכן הכתוב.

הצעד הבא – קידום ברשתות החברתיות

לאחר שהקמתם אתר אינטרנט מקצועי, ומילאתם אותו בתכנים, מגיע השלב הבא: קידום האתר והמותג שלכם ברשתות החברתיות. יתכן שאתם מכירים היטב רק את “פייסבוק”, אך קיימים גם אתרים נוספים אחרים באמצעותם ניתן לסייע למותג לעבור מפה לאוזן. בין האתרים הללו נמנים: “לינקדאין”, “טוויטר”, “אינסטגרם” ואחרים.

כל אחד מהאתרים הללו מאפשר לקדם תוכן בצורה מעט שונה. למשל, ב”טוויטר” ניתן לפרסם פוסט קצר מאד, או לינק לפוסט הקיים באתר שלכם. ב”אינסטגרם” הפרסום יתבסס בעיקר על תמונה וב”לינקדאין” תוכלו לפרסם באופן פרטני ללקוחות פוטנציאליים.

גם הפרסום ברשתות החברתיות דורש ניתוח נכון של קהל היעד והתאמת התכנים, ב”טוויטר” וב”פייסבוק” אתם מוגבלים בכמות המילים, לכן כל מילה כתובה מקבלת משמעות עצומה. אם אתם מרגישים שאינכם מסוגלים לזקק את המסרים בצורה רהוטה מספיק בעצמכם, בחרו חברת תוכן המציעה שירות של כתיבת תוכן כמו פוסטים ל”פייסבוק” וציוצים ל”טוויטר”.

בתחום זה חשוב לדעת לשלב בין תכנים אינפורמטיביים המעניקים ערך מוסף לקורא, ובין תכנים שיווקיים ופרסומיים שנועדו להגדיל את המכירות. העוקבים שלכם ברשתות החברתיות ישמחו לקבל מידע עדכני בתחום שבו אתם פועלים, ועשויים להתעלם מפוסטים שיווקיים המופצים בתדירות גבוהה מדי. מדיה זו יכולה להיות אפקטיבית גם כדי לפרסם קופונים מוגבלים, בזמן שיעודדו רכישה מיידית של מוצרים ושירותים.

שלב שלישי – חיזוק הפרסום באמצעות קידום ממומן

לאחר שהתחלתם את הפעילות ברשת החברתית שבה אתם מפרסמים בצורה “אורגנית” ללא תשלום, תוכלו להתחיל למנף את הרשת גם באמצעות פרסום ממומן. יש מגוון פלטפורמות לפרסום זה אשר ביניהן: רשת האתרים השותפים של “גוגל”, מנוע החיפוש עצמו של גוגל (במודעות בפלטפורמת (“Ads”, פרסום מודעות מילים ווידאו באתר יו־טיוב, פרסום באינסטגרם ופרסום באתרי חדשות מובילים.

הפרסום יכול להיות במגוון רחב של צורות, החל ממודעות מילים, דרך באנרים חזותיים המופיעים כתמונה סטטית, פרסום באמצעות אנימציה וכלה בפרסום כתבות ממומנות. קיימת אפשרות גם להפיץ תכנים שונים באמצעות שתי פלטפורמות הצפת תוכן מובילות: “טאבולה” ו”אאוטבריין” שהתאחדו לחברה אחת. תוכלו להבחין בתוכן הממומן המשולב בעמודי הבית של אתרי החדשות המובילים בארץ, כמו: “מאקו”, “Ynet” ו”וואלה”, וכן באתרים בינלאומיים כמו “CNN” ו-“BBC”.

כאשר מתחילים להפיץ תוכן בתשלום, הכתבות צריכות להיות אינפורמטיביות בעיקר כדי לרתק את הקורא. בתוך הכתבה ניתן לשלב תוכן שיווקי או תדמיתי בצורה מעודנת. חשוב לזכור כי למרות שאתם משלמים על הפרסום הזה, הקורא מתייחס לכל אחד מהמאמרים הללו כתוכן חדשותי המשולב בידיעות באתרים. לכן, פרסום אגרסיבי ובולט מדי עשוי לגרום להתנגדות בלתי מודעת בקרב הגולשים ולסגירת הכתבה לפני שנקראה.

מקום נוסף שבו אפשר לפרסם הוא אתר “פייסבוק”, המציע קידום ממומן לפוסטים ולעמודים שונים. כדאי לחקור ולהכיר את ממשק הפרסום המתעדכן בצורה שוטפת. כיום, מרבית המפרסמים בפייסבוק משתמשים בפלטפורמה כדי להגיע לקהל יעד מפולח היטב, הן מבחינת גיל ומין, הן מבחינת מיקום גיאוגרפי והן מבחינת תחומי עניין. תוכלו להשתמש בפרסום זה, כדי לזהות את משתמשי הרשת החברים בקבוצות בנישה של המוצרים שאתם משווקים. למשל, אם אתם משווקים מוצרים לבעלי חיים, תוכלו לטרגט את הפרסום לחברים בקבוצת “אימוץ חיות בית”.

שלב רביעי -בחינת אפקטיביות השיווק הדיגיטלי

תהליך השיווק הדיגיטלי אינו פועל בשיטת “שגר ושכח”. חשוב להמשיך ולבצע מקצה שיפורים לאורך כל תהליך השיווק והפרסום. קיימים מגוון רחב של כלים דיגיטליים המאפשרים לדעת אם הפרסום עובד, אם יש כניסות לאתר וכן מה המיקומים שלכם בגוגל. אם אינכם יודעים לעשות זאת לבדכם, מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בשיווק דיגיטלי, שתסייע לכם לזהות אם ניתן לשפר את פעילותכם ברשת.

בין הכלים המומלצים תמצאו את ממשקי הניהול של חברת גוגל. כמות הכניסות לאתר ניתנת למדידה באמצעות “גוגל אנליטיקס”. בפלטפורמה זו תוכלו לראות כמה כניסות יש לכל עמוד באתר בפילוח לפי ימים. כמו כן, תוכלו לזהות האם יש דפים שהקוראים שלכם מעדיפים באתר, ותוכלו לזהות את המאמרים שמביאים את עיקר ה”טראפיק” – התנועה המקוונת ברשת.

מלבד זאת, גוגל מציעה גם כלי לשיווק מקוון, המזהה את תוצאות הפרסום במודעות השונות ברשת האינטרנט באמצעות “גוגל אדס”. נתונים ממקורות שונים כמו יו־טיוב, מודעות תמונה ומודעות מילים נפרשים לפניכם, ומאפשרים לכם לזהות את המודעות הממירות ביותר, אלה שמצליחות לייצר לידים ומכירות.

חברת פייסבוק מעניקה אף היא כלים לזיהוי ההצלחה שלכם ברשת החברתית, הן בקידום האורגני והן בקידום הממומן. בממשק פרסום המודעות תוכלו לראות האם המודעה זכתה לתגובות, לשיתופים, ללייקים וללחיצה על הלינק. כדאי לדעת כי לרשת יש חוקים נוקשים מאד, ומודעות רבות נחסמות אם אינן עומדות בדרישות המחמירות של פייסבוק.

לסיכום, הנוכחות שלכם באינטרנט יכולה לגדול בתוך שבועות ספורים בלבד, אם תתחילו להשקיע בבניית אתר מקצועי, בקידומו באופן אורגני וממומן וכן בקידום ברשתות החברתיות. בדקו עוד היום כיצד תוכלו להשתפר, לגדול ולהצליח באמצעות העוצמה הטמונה ברשת.