בלוג

אסטרטגיית התוכן הנכונה למסעדות ובתי קפה

חלק בלתי נפרד כיום מפעולות השיווק הדיגיטלי, קשורות לתכנון אסטרטגיית תוכן מתאימה לעסק. כיום, בעידן שבו רבים צורכים את המידע מהרשת, חשוב להציג את המותג שלכם בצורה נכונה, ולקבל חשיפה מרבית תוך שימוש במגוון האפשרויות להפצת התוכן הקיימות כיום. התכנים שתכתבו יכולים להיות חלק מאתר הבית שלכם, העמוד העסקי ב”פייסבוק”, ציוצים קצרים ב”טוויטר”, מאמרים מקיפים בשירותי הפצת התוכן שהתאגדו -“אאוטבריין” ו”טאבולה”, ידיעות באתרי חדשות ומקומונים וכמובן מאמרי קידום הפזורים ברשת.

מתחילים מקהל היעד

לפני שאתם ניגשים לפרויקט כתיבת תוכן, חשוב להגדיר בצורה מדויקת את קהל היעד שלכם. לא ניתן לכתוב תוכן כללי ולצפות שיפעל באפקטיביות. לכן, חשבו האם אתם פונים לגיל צעיר או מבוגר? גברים או נשים? האם יש לקוראים שלכם תחומי עניין הקשורים למוצרים שלכם? כל השאלות הללו, יכולות לשמש כאמצעי להגדיר את ה”אווטאר”- הדמות שלה תייעדו את התוכן. אחרי שהגדרתם את קהל היעד, תוכלו להתחיל להגדיר מטרות שונות לכתיבה. אם אתם כותבים תוכן עבור מסעדה או בית קפה, תוכלו לזהות את המעמד הסוציו־אקונומי אליו משתייכים מרבית הלקוחות, וטווח הגילאים שמבקר במקום בדרך כלל ולכוון את התוכן אליו.

כתיבה שיווקית

אחת מסוגות (ז’אנרים) התוכן החשובות ביותר היא יצירה של תוכן שיווקי. תוכן זה נועד לפרסם את המקום ללא ניסיון להסתיר כי מדובר בתוכן שיווקי. הוא מתאים הן לאתר האינטרנט של המסעדה, והן למאמרים המופצים כתוכן בתשלום. בטקסטים אלה אפשר ורצוי לשלב מגוון תיאורים של המנות המוגשות במסעדה, הטעמים והניחוחות וכמובן העיצוב של המקום. אפשר לכתוב את התוכן הזה גם כהמלצה כללית, ולנסות ולכלול בו אלמנטים אובייקטיבים ככל הניתן, כדי לשוות לתוכן כמה שיותר אותנטיות.

מאמרים לקידום האתר

סוגה נוספת מבוססת על תיאורים של המנות באופן כללי, מתכונים ומאמרים כלליים על סגנון המזון המוגש במסעדה. למשל, תוכלו לכתוב על המאפיינים של המנות ההודיות, המזרחיות או האירופאיות בהתאם למיתוג המסעדה והמנות המייחדות אותה. אם אתם מפעילים מסעדה ישראלית של מזון מהיר, אתם יכולים לכתוב על יתרונות המזון המהיר, כאשר יוצאים לארוחת צוהריים חפוזה בזמן ההפסקה.

חשוב לדעת כי כתיבת מאמרי קידום למסעדות צריכה להיות מבוססת על מילות המפתח שתרצו לקדם. אם אינכם יודעים כיצד לבצע מחקר מילות מפתח, חברות קידום מקצועיות יוכלו לבצע אותו עבורכם. באופן כללי, ביטויי המפתח הם המילים שהגולשים שמעוניינים למצוא אתכם יקישו ברובריקה של מנוע החיפוש. למשל “בית קפה עם אינטרנט”, “מסעדה לאירועים” או “מסעדה שמתאימה לפגישה עסקית”. תוכלו גם לקדם את המקום באמצעות שימוש בסגנון המזון המוגש כמו: “מסעדות ים תיכוניות בבת ים”, “מסעדת דגים ביפו” או “מסעדה טבעונית בהרצליה”. כתיבת תוכן לבתי קפה יכולה לכלול גם את המאפיינים הייחודיים של המקום, כמו מקומות ישיבה ליד חוף הים או גינת תבלינים אורגנית.

כתיבת תוכן לרשתות חברתיות

הסוגה האחרונה שחשוב להכין היא הפוסטים לרשתות החברתיות. כדאי לקחת בחשבון את המגבלות השונות של כל רשת, כמו מספר המילים של ציוץ ב”טוויטר”, או כמות המילים שניתן לרשום בפוסט ב”פייסבוק”, מבלי שהגולש יצטרך ללחוץ על הפוסט כדי להמשיך לקרוא. כתיבת תוכן למסעדות לרשתות אלה צריכה להיות קלילה ומזמינה יותר, עם חשיבה יצירתית המאפשרת לכם לייצר תכנים שהגולשים ישתפו עם חברים שלהם. כדאי להעשיר את התוכן הזה גם בתמונות מושכות של המנות השונות המוגשות במסעדה.

כעת, אתם מוכנים להתחיל לשווק את עצמכם באמצעות התוכן. אם אינכם יודעים כיצד לנסחו לבדכם, תוכלו לשכור חברת תוכן מקצועית שכותביה מומחים בניסוח מאמרים רבים בתחומים גסטרונומיה וקולינריה.