בלוג

4 הטעויות הכי נפוצות שאתם עושים בקידום מקומי

זה התחיל בתוצאות החיפוש בגוגל ברחבי העולם, והגיע גם לישראל בשנים האחרונות. כאשר אנו מחפשים חברה או נותן שירות (למשל מובילים ברמת גן) אנו כבר לא מקבלים תוצאות המורכבות מלינקים לאתרים בלבד, אלא רשימה מסודרת של החברות הקרובות אלינו ביותר, לרבות הכתובת, מספר הטלפון והמלצות שנכתבו על ידי לקוחות שביקרו בחנות. בדומה למיתוג שהיה בעבר לספר הטלפונים העבה הצהבהב – אם אתם לא חלק מהרשימה הזו, בעולם על פי גוגל – אתם לא קיימים.

אז איך מצטרפים לחגיגת הקידום המקומי של גוגל, ומה אתם לא עושים נכון כיום?

טעות ראשונה – לא להירשם

עסקים רבים פשוט בונים על זה שגוגל ימצא אותם לבד. “יש לי אתר”, אתם אומרים “לגוגל יש מנוע חיפוש אדיר, הוא כבר ימצא אותי”. טעות גדולה וגורלית. נכון, גוגל יכול למצוא אתכם לבד, אך האם אתם באמת רוצים לחכות עד שזה יקרה, ובינתיים להשאיר את השטח פתוח עבור המתחרים שלכם? האם הייתם חושבים לרגע להסיר את השלט מהעסק, בהנחה שהלקוחות “כבר ימצאו אתכם לבד”?

אפילו כרגע, לפני שאתם גומרים לקרוא את הכתבה, לחצו על הלינק של “גוגל לעסקים” והוסיפו את העסק שלכם. אל תשכחו לבדוק מראש מה הכתובת המדויקת, להוסיף מיקוד ותמונה נפלאה של העסק שלכם, מבפנים ומבחוץ. גוגל אוהבים תמונות, ועל כך נרחיב גם בהמשך. לגוגל לעסקים הקליקו כאן. רשומים? עכשיו אתם מוכנים להמשיך!

טעות שנייה – לא להוסיף את כל הסניפים שלכם

יש לכם את הגלידה הכי טובה בארץ, אתם מפוזרים במגוון סניפים, אך כאשר מחפשים אתכם בגוגל, לא ניתן למצוא יותר משניים. אחת האפשרויות החזקות ביותר בגוגל היא הוספה של סניפים נוספים ל”גוגל מפות”, ול”גוגל לעסקים”.

אם יש לכם עד עשרה סניפים תוכל להוסיף אותם ידנית, אך לכמות גדולה יותר של סניפים – גוגל יצרו כלי חזק בהרבה. תוכלו להעלות רשימה מסודרת של כל הסניפים, לרבות הכתובות שלהם, מספר הטלפון ואפילו שעות פתיחה באמצעות גיליון אלקטרוני. איך עושים זאת? כל ההנחיות מופיעות פה.

לאחר מכן, חשוב ולהמשיך לבנות כל סניף בצורה עצמאית, עם תמונות ייחודיות משלו, המלצות מלקוחות מקומיים ואפילו קישור לאתר של הסניף. איך עושים זאת? המשיכו לקרוא…

טעות שלישית – לא מוסיפים תמונות של העסק

בדומה לילד קטן, גוגל מת על תמונות. תמונות של מנות במסעדה, תמונות של שלט לחנות, אפילו תמונות של לפני ואחרי במספרה שלכם.

את התמונות תוכלו להעלות בעצמכם, או יותר מזה! בקשו מהלקוחות שלכם, מחברים קרובים או אפילו מהדודה להעלות תמונות כשהיא מבקרת במסעדה. למי שמשתמש בטלפון של אנדרואיד ויש את אפליקציות גוגל מותקנת, האפשרות תופיע לבד. כל תמונה שמצולמת בתוך העסק יכולה להיות פוטנציאלית לקדם אתכם. תוכלו גם לצ’פר לקוחות שמעלים תמונות של מוצרים בעסק, או אפילו מצלמים סלפי ליד הכניסה.

זכרו! כמות גדולה של תמונות, אותן תוכלו לשתף גם ברשתות החברתיות – תעזור לכם לעלות מעלה גם בתוצאות החיפוש המקומי. ומה הטעות הכי נפוצה שעסקים עושים?

טעות רביעית – לא מוסיפים המלצות או קונים המלצות

נסכם בטעות הנפוצה ביותר. רבים ניסו לרמות את גוגל לאורך השנים. ונענשו קשות בתוצאות החיפוש.

נכון, למתחרה שלכם יש 50 המלצות. הוא בשוק כבר עשר שנים, ואתם רק נפתחתם. נראה מפתה מאד לקנות המלצות. אבל, חכו רגע! בגוגל יודעים לזהות היום אם ההמלצות אמיתיות או לא. למעשה, בגוגל בודקים את הקשר בין הממליץ לנוכחות בחנות באמצעות מזהה ייחודי לכל לקוח שנכנס לאתר, ובדיקת המיקום שלו. נכון, האח הגדול…

תוכלו לבחור בשיטה אחרת. צ’פרו את הלקוחות שלכם על הוספת המלצה לעסק, אם נהנו. אם אתם מסעדה, תוכלו לתת קינוח בחינם. חברת הובלה? תוכלו לתת זוג כרטיסים לקולנוע ללקוחות מרוצים שממליצים עליכם. המלצות אמיתיות (ושוב… רצוי אפילו עם תמונות…) יקדמו את העסק בצורה נפלאה בתוצאות המקומיות.

הטיפים עבדו? יש לכם עוד משהו להוסיף? כתבו לנו!