בלוג

יופי של תוכן: אתרי מסחר בתחום האופנה

בעשור האחרון המשווקים בתחום האופנה קיבל חיזוק משמעותי מהתנועה ברשת. אם בעבר רכישה של שמלה ללא מדידה הייתה עשויה להיראות נועזת, כיום כמעט כל מותג אופנה נחשב מתחזק גם חנות מקוונת. מעניין לגלות כי דווקא אתרים קטנים החלו במגמה הזו בישראל, בשיווק של חולצות בהתאמה אישית ולאט לאט התחום התפתח. לקוחות רבים יודעים כבר את מידות הג’ינס והגזרות שלהם בעל פה, ויכולים להזמין מותג בין־לאומי נחשק ללא צורך לבקר בחנות עצמה. כבר שציין המעצב הראשי של קאסטרו מן לשעבר: “היום, לא מספיק בגדים יפים, צריך גם לשכנע את הצרכן לרכוש אותם”[1], והדגיש את החשיבות של יצירת אתר נוח לשימוש.

מה מסייע לאתרי מסחר בתחום האופנה לשגשג?

יחד עם הקמת האתר והעלאה של המוצרים השונים, גוברת גם ההבנה כי התוכן של האתר משמעותי להגדלת כמות הרכישות. הסיבה לכך כפולה: ראשית, כאשר התוכן בעמוד המוצר נכתב בצורה שיווקית משכנעת ומעניק את כל המידע הדרוש לגולש, הוא אינו צריך לחפש סקירות מוצר באתרים נוספים והוא נוטה להישאר באתר ולבצע רכישה. שנית, ככל שיש תוכן איכותי ומקורי רב יותר באתר, כך מנועי החיפוש מקטלגים אותו במיקום גבוה יותר. מיקום גבוה בגוגל משמעו כמות גבוהה יותר של גולשים בכל יום.

בנוסף, אתרים שמצליחים לפצח את אסטרטגיית התוכן הנכונה, מסוגלים למשוך גולשים מהרשתות החברתיות בתקציבי פרסום נמוכים, באמצעות פוסטים המזרימים תנועה לאתר. פוסט מוצלח אחד יכול להיות ויראלי ולהוביל עשרות אלפי גולשים ביום לצפייה בקולקציה חדשה או בפריט אופנה הזוכה לביקוש רב.

מי יכול לכתוב עבורכם תכנים מתאימים?

כעת נשאלת השאלה מי מתמחה בניסוח של תכנים בנישה הזו? חשוב לזכור כי כתיבת תוכן לאתרי מסחר בתחום האופנה דורשת מיומנות רבה. יש להציג את המוצר באופן מחמיא ולהכיר את היתרונות שחשובים ללקוח. למשל, יש לציין כי הוא עשוי מבדים נוחים או טרנדיים, מכיל אחוז גבוה של כותנה או בעל גזרה מחמיאה במיוחד לגוף.

כמו כן, הכותבים שמנסחים תכנים אלה צריכים לדעת מי קהל היעד של כל אחד ממותגי האופנה. ישנם מותגים המתאימים לצעירים וצעירות, ואחרים מתאימים דווקא לקהל מבוגר יותר המחפש פריט אלגנטי ונוח. יש המחפשים פריטי אופנה ממותגים בלבד, ואילו אחרים מתעלמים מהיצרן ומחפשים גזרה מסוימת. כותבים מיומנים ידעו להתאים את התוכן ככפפה ליד לכל אחד מקהלי היעד של הפריט.

את הכותבים הללו אפשר למצוא בחברות תוכן המתמחות בתחום האופנה לצד כתיבת תוכן לאתר מסחרי. החברה מאתרת את הכותבים שיש להם זיקה לעולם זה, ומחפשת בעיקר את בעלי היכולת המילולית הגבוהה והשפה הרהוטה, לצורך כתיבה זו.

כתיבה לבלוג בעולם האופנה

אם תבחנו את האתרים השונים בנישה של ביגוד או הנעלה תגלו עובדה מעניינת. הם אינם מכילים רק תיאורי מוצרים אלא גם בלוג או קטגוריית מאמרים מקצועיים. האזור הזה באתר מעניק מידע נוסף על המותג, פונה אל הצרכנים בגובה העיניים ומסייע להם לבצע רכישות. למשל, אתרים בתחום שיווק חליפות לגברים מתחזקים בלוג הכולל כתבות כמו: כיצד לענוב עניבה? איך לבחור חפתים? ואפילו איך להתאים את הצבעים של החולצה לחליפה שמעל?

כתיבת מאמרים תדמיתיים על אתר המסחר

לצד הכתיבה לאתר עצמו, חשוב לשווק את האתר גם באמצעות מאמרים חיצוניים התומכים בו באתרי חדשות מובילים. למשל, ידיעה חדשותית על אתר חדש למותג אופנה בין־לאומי שפתח סניף בארץ יכולה למשוך גולשים רבים. מלבד זאת הידיעות הללו מסייעים לחיזוק המותג בתודעת הלקוח. ניתן לכתוב את המאמר עצמו ולפרסם או לנסח הודעה לעיתונות לכתבי האופנה לצורך יחסי ציבור.

מחלקת האופנה התוססת בבלו־פן ארטיקלס

בבלו פן ארטיקלס אנו כותבים תכנים לאתרי מסחר בכל התחומים וכמובן מתמחים גם בכתיבה לתחום האופנה. הכותבים שלנו כותבים ב־15 שפות שונות מאמרים מחמיאים המניעים את הגולש לביצוע רכישה מקוונת. חלק מהתיאורים הללו משוכתבים ומתורגמים גם כתוכן מקורי לצורך שיווק באתרי מסחר גדולים בעולם כמו אי־ביי ואמזון. כל אחד מהכותבים שלנו מביט בתמונות השונות של פריטי האופנה, ויכול לנסח תיאור ארוך ומפורט שלהם, בהתבסס על המפרט הטכני המופיע באתר כמו חומרי הגלם של הפריט, הגזרה ומאפיינים נוספים. תיאורים אלה מעצימים את העמוד ומעניקים לו יכולת לבלוט מול המתחרים.

אם אתם מפעילים אתר אינטרנט בתחום האופנה ומשווקים מוצרים מספקים שונים, תגלו כי תיאור נכון של הפריט יכול להעלות את התוצאה מהאתר שלכם בהשוואה לאתרים אחרים. למשל, כדאי לעיין כמה חנויות מחזיקות ג’ינסים של ליוויס או דיזל, ואילו תוצאות מופיעות בעמודים הראשונים של גוגל בחיפוש זה.

לסיכום, כתיבת תוכן בתחום האופנה מצריכה אהבה לנישה זו ויכולת מילולית גבוהה. ככל שאסטרטגיית התוכן של האתר תהיה מפורטת וממוקדמת יותר ותכלול שילוב של תיאור הפריטים, פוסטים לבלוג, פוסטים לרשתות החברתיות וכתבות תדמית, כך האתר יזכה להצלחה רבה יותר וכמות המכירות שבו תעלה.

[1] הארץ 12.1.20 ” המעצב הראשי של “קסטרו מן” לשעבר: “לא מספיק לעשות בגדים יפים, צריך לגרום לאנשים לקנות אותם”